Bilde: colourbox
Bilde: colourbox

 

Det kan være mange årsaker til at menn får orgasme for fort, men det finnes ingen offisiell tidsperiode som kan definere om du sliter med for tidlig sædavgang. Dersom du føler at orgasmen kommer for raskt til at du kan tilfredsstille deg eller partneren, finnes det noen triks for å kunne holde ut lenger.

 
– Se på onanivanene dine. Onaner rett før sex, så holder du ut lenger etterpå. Vær forsiktig med å fokusere på penishodet, som er mest følsomt. Dersom du gir dette punktet for mye oppmerksomhet, lærer du penis å ejakulere fort.

 
– Kontroller din egen opphisselse. Finn ut nøyaktig når du bikker over kanten ved å skalere hvor høyt opphisset du er på en skala fra en til ti (orgasme). Øv deg mens du onanerer, og kjenn etter hvor på skalaen du må holde deg for å ikke ejakulere. I senere runder skal du stanse på ulike nivåer og prøve å kontrollere opphisselsen.

 
– Gi den en klem. Klemmeteknikken innebærer at du eller partneren legger tommelen på strengen og to eller tre fingre stramt rundt penishodet. Så klemmer man hardt og holder grepet noen sekunder til trangen til å få orgasme avtar. Det fungerer også å gi penisroten en fast klem. Å trekke testiklene nedover kan også forsinke utløsningen, og det samme kan oppnås ved å presse tre fingre bestemt inni midten av mellomkjøttet.

 
Bli multiorgastisk

 
Å være multiorgastisk betyr å kunne ha mange orgasmer under samleie eller onani uten å få utløsning. PC-muskel er nøkkelen. En sterk PC-muskel er et godt verktøy for å kunne bli multiorgastisk. Muskelen er lokalisert i underlivet hos begge kjønn. Den strekker seg fra kjønnsbeinet til halebeinet og holder organene i bekkenet på plass.

 
Legg deg på ryggen i senga, slik at du enkelt har tilgang til mellomkjøttet, altså området mellom pungen og anus. Når du er opphisset legger du fingertuppene på mellomkjøttet og presser til det stopper. Du vil da kunne oppleve at PC-muskelen kjennes ut som en gitarstreng som presser mot fingeren. Denne muskelen trener du opp ved å veksle mellom å stramme den og å slippe den, og gradvis kunne holde den stram over mange sekunder. Ikke stram rumpemusklene og lårene samtidig.

 

 

 

For å bli multiorgastisk kan man benytte seg av tre øvelser:
1. ”Big Draw”: Onanerer til det er like før du kommer og stram PC-musklene i 10-15 sekunder. Da er det mulig å oppleve orgasmen samtidig som utløsningen holdes tilbake.

 
2. ”The Microcosmic Orbit”: Øvelsen innebærer å sirkulere energien fra skrittet og opp til hodet, og deretter ned igjen på forsiden av kroppen. Dette er med på å minske trykket mange føler i penis under samleie. Dette trykket er en viktig årsak til for tidlig utløsning.

 
3. Den tredje øvelsen er å sette i gang orgasmer uten ytre stimuli. Her gjelder det å observere hva som skjer i kroppen din når du oppnår orgasme. Dersom du for eksempel krøller tærne og spenner i magen, kan du prøve å gjøre disse tingene. Dette kan i seg selv kan føre til en orgasme.

 

 

 

Det finnes også noen ekstra hjelpemidler for å kunne holde ut litt lenger, som for eksempel potensmiddel eller penispumper.

 

Skrevet av Birgitte Brøtmet for Kondomeriet

Kilder: Tracey Cox ”Sextasy” og Cupido

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s